CAW (heel Vlaanderen)

U bent hier

Chat met een hulpverlener

Elke werkdag kan je chatten met een CAW-hulpverlener. Gratis en anoniem.

Lees de disclaimer voor meer informatie.

Hoe werkt het ?

Bij een chatgesprek praat je met een hulpverlener van het CAW. Zij zijn deskundig in het begeleiden van mensen met welzijnsvragen en werken in één van de CAW’s in Vlaanderen. 

Je kan je verhaal vertellen, advies of hulp vragen. Je blijft altijd zelf bepalen wat je nodig hebt.

De medewerkers van het CAW chatten maar met één oproeper tegelijk. Een chatgesprek duurt maximum 1 uur, zodat ook anderen de kans krijgen om te chatten. Indien er teveel oproepen tegelijk zijn, bestaat de kans dat we aan je vragen om het later nog eens te proberen.

Vooraleer je begint te chatten, vragen we wat algemene informatie: een naam (mag een schuilnaam zijn), je leeftijd, je geslacht en de regio waar je verblijft. Zo kunnen we beter een antwoord geven op je vragen, terwijl je toch anoniem kan blijven.

Chatten via  smartphone of tablet kan voorlopig wat minder vlot verlopen. We zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing hiervoor.

Openingsuren van de chat

Maandag13u - 17u
Dinsdag13u - 17u
Woensdag13u - 17u
Donderdag13u - 17u
Vrijdag13u - 17u
Zaterdaggesloten
Zondaggesloten

Het kan gebeuren dat er tijdens de openingsuren door omstandigheden geen medewerker beschikbaar is. Dan is de chatbutton off-line. Sorry hiervoor. 

Heb je toch een dringende vraag? Bel of mail dan met een hulpverlener van een CAW.

Op volgende dagen in 2016 wordt er geen chat voorzien:

  • Vr 01/01/16
  • Ma 28/03/16
  • Do 05/05/16
  • Vrij 06/05/16
  • Ma 16/05/16
  • Ma 11/07/16
  • Do 21/07/16
  • Ma 15/08/16
  • Ma 31/10/16
  • Di 01/11/16
    Vr 11/11/16