
Ook tijdens de coronacrisis is CAW Boom Mechelen Lier er voor jou!
Het coronavirus heeft een grote impact op ons dagelijks leven. In uw kot blijven is immers niet gemakkelijk en kan extra vragen bij je oproepen.
Voel je je niet zo goed in je vel? Heb je een naaste verloren aan het coronavirus? Ervaar je soms onzekere gevoelens? Of lopen de spanningen tussen jou en je partner bij momenten hoog op? Blijf niet met deze gevoelens zitten, maar praat erover! Ook tijdens de coronacrisis kan je bij CAW Boom Mechelen Lier terecht met al je welzijnsvragen en -problemen.
Momenteel kan je enkel langskomen op afspraak. Intussen blijven we natuurlijk ook bellen, chatten en mailen! Lees hier meer over onze maatregelen.
Jonger dan 25 jaar? Contacteer JAC
0800 13 500 | elke werkdag van 9u - 17u |
jac@cawboommechelenlier.be | reactie binnen 2 werkdagen |
www.jac.be/chat | elke dag van 13u - 19u |
Ouder dan 25 jaar? Contacteer CAW
0800 13 500 | elke werkdag van 9u - 17u |
onthaal@cawboommechelenlier.be | reactie binnen 2 werkdagen |
www.caw.be/chat | elke werkdag van 13u - 17u |
Vragen over geweld?
bel 1712 |
elke werkdag van 9u - 17 u |
mail 1712 | reactie binnen 2 werkdagen |
chat met 1712 | maandag tot donderdag tussen 17 - 19 u |
-
Ja dat kan. Met de nodige afstand en andere beschermingsmaatregelen kunnen een beperkt aantal personen per locatie een afspraak maken. We bellen, mailen en chatten ook nog steeds volop!
-
Ja, maar alleen als het echt noodzakelijk is en met de nodige voorzorgsmaatregelen. Je hulpverlener zal je de juiste informatie geven. Het heeft onze sterke voorkeur dat je op afspraak naar het CAW komt. Je kan ook nog steeds met ons bellen, mailen en chatten!
-
Je kan 24/24 en 7/7 terecht bij Tele-Onthaal op het nummer 106.
-
Ja, de opvangcentra zijn nog open. We organiseren ons zo dat we de veiligheid van de bewoners kunnen garanderen. We zijn extra alert voor symptomen bij cliënten, schaften de groepsmomenten af en hebben versterkte aandacht voor hygiëne. We hebben ons zo georganiseerd dat wij eventuele besmette cliënten in quarantaine kunnen plaatsen en hen toch verder kunnen ondersteunen.
-
Bij contactonderzoek wordt een ziek (covid-19 besmet) persoon gecontacteerd en bevraagd naar zijn contacten gedurende een bepaalde periode. Op basis van deze bevraging brengen ze de contacten in kaart om de verspreiding van het virus te voorkomen. Die contacten moeten dan op hun beurt gecontacteerd worden om gepast advies te krijgen over wat zij moeten doen. Het zou dus kunnen dat in de toekomst één van onze medewerkers gecontacteerd wordt door een contactonderzoeker van de Vlaamse Overheid.
Deze contactonderzoekers kunnen onze hulpverleners vragen naar hun contacten in het CAW. Wij geven volgende informatie door aan de contact-tracer: de naam en voornaam, telefoonnummer, type contact “hulpverlening”. De hulpverlener geeft ook aan hoe hij contact had met de cliënt: was de afstand kleiner dan 1,5 m, duurde het contact langer dan 15 minuten, was er lichamelijk contact.
Er wordt geen andere informatie over de hulpverlening (vb. over inhoud van het gesprek) meegedeeld. We geven niet door vanuit welk team de hulpverleningsrelatie is opgestart, tenzij de hulpverlener in contact kwam met jou via het inloopcentra, opvang of crisisteam.