8000 hulpvragen
We beantwoorden bijna 8000 hulpvragen,
waarvan de helft meer digitaal.
Bijna 8000. Dat is het totaal aantal nieuwe hulpvragen dat aan CAW Oost-Brabant werd gesteld in 2020. Opnieuw een stijging t.o.v. 2019.
Toegankelijk
Wie een hulpvraag stelt bij CAW Oost-Brabant kan zelf kiezen hoe het eerste contact verloopt. Ofwel door langs te komen op het onthaal, ofwel telefonisch, via chat of mail.
We vinden het belangrijk om ons onthaal zo toegankelijk mogelijk maken, op zoveel mogelijk verschillende manieren. In 2020 blijkt dit een belangrijke troef om bereikbaar te blijven ondanks de lockdown en de coronamaatregelen.
Eerste contact
De registratiecijfers tonen een nieuwe evolutie in de eerste contactname met het CAW:
- 38% van de cliƫnten doet dat telefonisch, 14% doet dat via chat. Dat is telkens een verdubbeling t.o.v. 2019.
- Vooral jongeren nemen contact op via chat. Bijna 40% van het totaal aantal jongeren tot 25 jaar doet dit zo.
Ook het aantal chatgesprekken in het algemeen verdubbelt t.o.v. 2019, net als het aantal telefoongesprekken.